Okresy przeglądów QG1 i QG2 - który polecacie ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ruwado
    RS
    • 2009
    • 14885
    • Octavia IV (NX3)

    #26
    Może jestem staroświecki, ale trzymam się zasady 15000/1rok.
    pozdrawiam - Darek

    Komentarz

    • mar979
      Ambiente
      • 2011
      • 187

      #27
      Zamieszczone przez blackrs
      mój mechanik (jedyny ktoremu ufam) mówi ze co 15 tys trzeba olej i filtry wyminić to samochodem pojeździ sie długie lata i tej zasady sie trzymam a dobrym przykladem jest moja była rs którą miałem a na szafie miala ponad 300 tys . przeglądy co 15 tys i nic sie nei działo wiec w silnikach bse +lpg mój mechanik zaleca
      co 15 tys:
      olej, filtr kabinowy, filtr przeciwpylkowy, filtr oleju + świece ( o świecach mowił to samo gazownik ktory mi gaz wstawial)
      co 30 tys: filtr paliwa
      wole wydać co roku ( bo tak mi wychodzi w rok 15 tys) te 200-300 zl na przegląd i jeździć dlugie lata ciesząc sie zdrowym bezawaryjnym silnikiem
      ps co do oleju ja leje Liqiu moly 5w40 który podobno super pasuje norma do tego silnika i cos tam jeszcze ma że do tych na gazie jest stworzony ...

      [ Dodano: Pon 26 Wrz, 11 21:27 ]
      ps kolega z białegostoku to by wpadł na spota tym swoim nowym turem się pochwalić
      Bardzo cenna rada, a co chodzi o świece to też co 15tys. km dobrze jest je wymienić ? i jaki to koszt - bo chyba do tego silnika wszystko jest tanie?
      Dodatkowo się zapytam o wymianę filtra powietrza co ile km bo to też chyba bardzo ważna sprawa.
      Dodatkowo proszę Panów o radę czy warto wymienić olej po pierwszym 1,5 tys km - czyli po tzw. ułożeniu silnika (bo dotarcie jest już chyba w fabryce), bo gdzieś to już zasłyszałem i nie wiem czy to jest przesada czy warto.
      Ja podobnie jak kolega nie żałuję pieniędzy na dbanie o samochód i wolę co roku wydać te kilka stówek żeby mi śmigał bezawaryjnie przynajmniej 10lat bo na tyle minimalnie czasu go teraz kupuję nowego.
      A co do spotu w B-stoku to dziękuję za zaproszenie, najpierw muszę w październiku odebrać to autko z salonu a teraz tutaj na forum się dopytuję o takie najważniejsze rzeczy przy używaniu nowego auta, bo chcę go od początku traktować jak należy. Jak już go będę miał to na pewno skorzystam z zaproszenia, tak więc do zobaczyska

      Pozdrawiam
      Moja Octa:

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=54561

      Komentarz

      • baca10
        RS
        • 2009
        • 6225

        #28
        Zamieszczone przez mar979
        Zamieszczone przez blackrs
        mój mechanik (jedyny ktoremu ufam) mówi ze co 15 tys trzeba olej i filtry wyminić to samochodem pojeździ sie długie lata i tej zasady sie trzymam a dobrym przykladem jest moja była rs którą miałem a na szafie miala ponad 300 tys . przeglądy co 15 tys i nic sie nei działo wiec w silnikach bse +lpg mój mechanik zaleca
        co 15 tys:
        olej, filtr kabinowy, filtr przeciwpylkowy, filtr oleju + świece ( o świecach mowił to samo gazownik ktory mi gaz wstawial)
        co 30 tys: filtr paliwa
        wole wydać co roku ( bo tak mi wychodzi w rok 15 tys) te 200-300 zl na przegląd i jeździć dlugie lata ciesząc sie zdrowym bezawaryjnym silnikiem
        ps co do oleju ja leje Liqiu moly 5w40 który podobno super pasuje norma do tego silnika i cos tam jeszcze ma że do tych na gazie jest stworzony ...

        [ Dodano: Pon 26 Wrz, 11 21:27 ]
        ps kolega z białegostoku to by wpadł na spota tym swoim nowym turem się pochwalić
        Bardzo cenna rada, a co chodzi o świece to też co 15tys. km dobrze jest je wymienić ? i jaki to koszt - bo chyba do tego silnika wszystko jest tanie?
        Dodatkowo się zapytam o wymianę filtra powietrza co ile km bo to też chyba bardzo ważna sprawa.
        Dodatkowo proszę Panów o radę czy warto wymienić olej po pierwszym 1,5 tys km - czyli po tzw. ułożeniu silnika (bo dotarcie jest już chyba w fabryce), bo gdzieś to już zasłyszałem i nie wiem czy to jest przesada czy warto.
        Ja podobnie jak kolega nie żałuję pieniędzy na dbanie o samochód i wolę co roku wydać te kilka stówek żeby mi śmigał bezawaryjnie przynajmniej 10lat bo na tyle minimalnie czasu go teraz kupuję nowego.
        A co do spotu w B-stoku to dziękuję za zaproszenie, najpierw muszę w październiku odebrać to autko z salonu a teraz tutaj na forum się dopytuję o takie najważniejsze rzeczy przy używaniu nowego auta, bo chcę go od początku traktować jak należy. Jak już go będę miał to na pewno skorzystam z zaproszenia, tak więc do zobaczyska

        Pozdrawiam

        Swiece koszt 89 zł, nie wymieniaj oleju po 1,5 tys km,

        Komentarz

        • TwoB
          L&K
          • 2011
          • 1086
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #29
          mar979, a co do dotarcia to silnik jest niby dotarty, ale samochód to nie tylko silnik, dlatego pierwsze 3tys km ostrożnie się obchodziłem z Tourkiem
          SATYNOWA O2 Tour
          Z pozdrowieniami
          Bartek

          Komentarz

          • pandzik
            RS
            • 2011
            • 2254
            • Seat

            #30
            mar979, Zaznaczcie jasno że to gazownicy muszą wymieniać olej i świece co 15 tys.

            A dbanie o samochód dla większości użytkowników oznacza serwis wg zaleceń producenta. To jest absolutnie wystarczające do należytego utrzymania auta na długie lata.
            To że czyjś dziadek zalewał Warszawę co 5 tyś km i czyścił świece co 1 tys. km nie oznacza że z obecną Skodą trzeba robić tak samo... :| Skończcie z tym moherstwem.

            Komentarz

            • blackrs
              RS
              • 2008
              • 4826
              • Superb II combi (3T5)
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              #31
              przeciez nikt nie mówi ze co 5 tys tylko spokojnie co 15 tak jak wypadało by to robić w samochodach z lpg czyli to co pisałem wyzej.
              chce sie dłużej dobrze pojeździc to sie robi co 15 i z bańki
              BYŁA o1 rs
              BYŁA o2 1.6
              JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

              Komentarz

              • obrus
                Elegance
                • 2011
                • 783
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #32
                Moje ASO uważa, że świece przy LPG wystarczy zmienić co 30 tys.

                Komentarz

                • Borsuk2
                  L&K
                  • 2010
                  • 1203

                  #33
                  Zamieszczone przez pandzik
                  A dbanie o samochód dla większości użytkowników oznacza serwis wg zaleceń producenta. To jest absolutnie wystarczające do należytego utrzymania auta na długie lata.
                  To że czyjś dziadek zalewał Warszawę co 5 tyś km i czyścił świece co 1 tys. km nie oznacza że z obecną Skodą trzeba robić tak samo... :| Skończcie z tym moherstwem.
                  Oj tam, oj tam. Jak stać mnie było "wywalić" ponad 50 kawałków na samochód, to i 3 stówki na olej nie żałowałem. Wymieniłem pierwszy fabryczny olej i mogę cierpliwie czekać na QG1. Skończcie z tym pazerstwem. :szeroki_usmiech
                  Fajna stronka

                  Komentarz

                  • qbec
                    Rider
                    • 2010
                    • 398

                    #34
                    ja mam przeglądy co 30k albo 2 lata (nigdy nie pamiętam czy to QG1 czy 2...)

                    oleju z fabryki nie zmieniałem, ale teraz planuję zmienić na 45kkm
                    Nie polemizuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem...

                    mój szkodnik

                    Komentarz

                    • mar979
                      Ambiente
                      • 2011
                      • 187

                      #35
                      Zamieszczone przez Borsuk2
                      Wymieniłem pierwszy fabryczny olej i mogę cierpliwie czekać na QG1. Skończcie z tym pazerstwem. :szeroki_usmiech
                      A wymieniłeś ten pierwszy fabryczny olej po jakim przebiegu? Bo ja też kasy
                      na takie sprawy nie żałuję

                      I dodatkowo jeszcze Was się od strony technicznej podpytam dlaczego trzeba
                      wymieniać świece w silniku przy instalacji LPG ? Dlatego że gaz je uszkadza ?
                      Bo ja kiedyś słyszałem że jazda na LPG uszkadza chyba zawory, to może przez
                      niezmieniane świece te zawory lecą ?

                      Pozdrawiam
                      Moja Octa:

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=54561

                      Komentarz

                      • Borsuk2
                        L&K
                        • 2010
                        • 1203

                        #36
                        mar979, dokładnie, to po przejechaniu 5626 km :lol: .
                        Fajna stronka

                        Komentarz

                        • bartolo74
                          Drive
                          • 2011
                          • 41

                          #37
                          Zamieszczone przez Janus
                          Zamieszczone przez endryu
                          w naszych warunkach drogowo-klimatycznych lepiej co 15000 km. Chyba, że jeździsz bardzo dużo w długie trasy to można pomyśleć o 30000 km.
                          Jak dużo się jeździ i ma się długie trasy to liczba kilometrów do wymiany oleju zmniejsza się i to radykalnie, mi już pokazuje że wymiana przy 16000 km a w chwili kupna było prawie 30000 km
                          Auto mam od lutego 2008, przebieg 191tyś, przegląd zmienny srednio co 27-28tyś i najlepsze że od wymiany do wymiany nie dolewam oleju. Na przegląd jadę z 1/3.
                          Była O2 Elegance 1.9TDI BXE
                          zamówiona Citigo Elegance 60KM

                          Komentarz

                          • witfil
                            Classic
                            • 2011
                            • 6

                            #38
                            nie widzę problemu QG1 czy QG2. Częstość wymiany oleju zależy przede wszystkim od warunków w jakich eksploatowany jest samochód. Nigdy komputer nie wskaże wam konieczności wykonania przeglądu (wymiana oleju) bliżej 30 tys. jeśli robicie krótkie trasy w mieście. Możecie się raczej spodziewać wezwania do serwisu przy przebiegu ok. 15 tys. Największymi problemami są rozrzedzenie oleju resztkami niespalonego paliwa (przypadek jazdy w mieście na krótkich odcinkach) i jego przegrzanie. No i oczywiście nie można zapomnieć o zaleceniach producenta oleju. 10 lat temu też byli tacy którzy pukali się w głowę gdy wymieniałem w Xsarze olej co 20 tys. a nie jak to wtedy było powszechne co 10 tys. km. Silnik ma przebieg 200 tys i jest zalany Mobilem 5 W50. Szybciej wam samochód zardzewieje niż uszkodzicie silnik bo będziecie postępowali zgodnie z programem QG 1

                            Komentarz

                            • MIRENTO
                              Classic
                              • 2011
                              • 18

                              #39
                              wymiana świec w silniku z LPG co 15 000 jest tylko naciąganiem kasy
                              spokojnie co 30 000 a nawet 45 000

                              Komentarz

                              • idas
                                Elegance
                                • 2006
                                • 828

                                #40
                                Zamieszczone przez blackrs
                                mój mechanik (jedyny ktoremu ufam) mówi ze co 15 tys trzeba olej i filtry wyminić to samochodem pojeździ sie długie lata i tej zasady sie trzymam a dobrym przykladem jest moja była rs którą miałem a na szafie miala ponad 300 tys . przeglądy co 15 tys i nic sie nei działo wiec w silnikach bse +lpg mój mechanik zaleca
                                co 15 tys:
                                olej, filtr kabinowy, filtr przeciwpylkowy, filtr oleju + świece ( o świecach mowił to samo gazownik ktory mi gaz wstawial)
                                co 30 tys: filtr paliwa
                                wole wydać co roku ( bo tak mi wychodzi w rok 15 tys) te 200-300 zl na przegląd i jeździć dlugie lata ciesząc sie zdrowym bezawaryjnym silnikiem
                                ps co do oleju ja leje Liqiu moly 5w40 który podobno super pasuje norma do tego silnika i cos tam jeszcze ma że do tych na gazie jest stworzony ...

                                [ Dodano: Pon 26 Wrz, 11 21:27 ]
                                ps kolega z białegostoku to by wpadł na spota tym swoim nowym turem się pochwalić
                                Czym sie rozni filtr kabinowy od przeciwpylkowego? Gdzie one sa umieszczone?
                                Ja caly czas myslalem ze to jedno i to samo...
                                VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                Komentarz

                                • bubuDE
                                  Elegance
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 763
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                  #41
                                  Kabinowy/ pylkowy/ weglowy to jest inna nazwa tego samego. Czasem w podszybiu, w komorze silnika a czasem nad nogami pasazera.
                                  PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

                                  Komentarz

                                  • idas
                                    Elegance
                                    • 2006
                                    • 828

                                    #42
                                    Chcialbym sie poradzic w sprawie przegladu.
                                    Auto ma przejechane 30000km i ma 1,5 roku. Do tej pory mialem ustawione stale okresy 15000km. Wlasnie zrobilem drugi przeglad i ASO zmienilo mi przeglad na LL.
                                    To co mnie zastanawia to kolejny przeglad.
                                    W ksiazce serwisowej mam informacje, ze jest przeglad podstawowy po 60000km lub 3 latach. Na 100% nie zrobie kolejnych 30000km przez nastepne 1,5 roku. Stad wniosek ze komp nie pokaze mi ze mam jechac na przeglad.
                                    Ktos sie orientuje, czy sam powinienem pojechac na taki przeglad, czy lac na to i jechac kiedy komp pokaze?
                                    VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                    VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                    Komentarz

                                    • Eidos71
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 2050
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      #43
                                      Zmieniaj olej, filtr oleju i powietrza co 15.000 km, nie patrząc na sygnał z kompa. Resztę rób tak, jak każe Ci komputer.
                                      Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                                      MOJA FURKA

                                      Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                                      Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                                      Komentarz

                                      • PAOLO ESCO
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 6626
                                        • Volkswagen
                                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                        #44
                                        Zamieszczone przez Eidos71
                                        Zmieniaj olej, filtr oleju i powietrza co 15.000 km, nie patrząc na sygnał z kompa. Resztę rób tak, jak każe Ci komputer.
                                        +1.
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz

                                        • Lashlo
                                          L&K
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 1455

                                          #45
                                          A tak sobie pomyslalem po przejchaniu trasy Drawsko Pomorskie-Olsztyn ;-)
                                          A dlaczego nie ma filtrow LL? Na standardowych filtrach oleju robi sie nie 15 a 25-30 tys km?
                                          Ot takie wieczorne przemyslenie mnie naszlo ;-)

                                          Komentarz

                                          • krz_p
                                            Ambiente
                                            • 2007
                                            • 164

                                            #46
                                            Zamieszczone przez idas
                                            W ksiazce serwisowej mam informacje, ze jest przeglad podstawowy po 60000km lub 3 latach. Na 100% nie zrobie kolejnych 30000km przez nastepne 1,5 roku. Stad wniosek ze komp nie pokaze mi ze mam jechac na przeglad.
                                            Ktos sie orientuje, czy sam powinienem pojechac na taki przeglad, czy lac na to i jechac kiedy komp pokaze?
                                            jak mało jeździsz to przegląd wypadnie sporo wcześniej niż po 30k km
                                            ale jak masz obawy to nikt nie zabroni ci wcześniej pojechać na przegląd
                                            Golf V GTI

                                            Komentarz

                                            • idas
                                              Elegance
                                              • 2006
                                              • 828

                                              #47
                                              Zamieszczone przez krz_p
                                              Zamieszczone przez idas
                                              W ksiazce serwisowej mam informacje, ze jest przeglad podstawowy po 60000km lub 3 latach. Na 100% nie zrobie kolejnych 30000km przez nastepne 1,5 roku. Stad wniosek ze komp nie pokaze mi ze mam jechac na przeglad.
                                              Ktos sie orientuje, czy sam powinienem pojechac na taki przeglad, czy lac na to i jechac kiedy komp pokaze?
                                              jak mało jeździsz to przegląd wypadnie sporo wcześniej niż po 30k km
                                              ale jak masz obawy to nikt nie zabroni ci wcześniej pojechać na przegląd
                                              Jezdze malo ale na dlugich trasach po autostradach, wiec sie spodziewam pozniej przegladu.
                                              To normLne ze nadal mam "---" w menu z przegladem zamiast km i liczby dni?
                                              VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                              VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                              Komentarz

                                              • słoń
                                                Elegance
                                                • 2010
                                                • 777

                                                #48
                                                idas, raczej nienormalne

                                                Komentarz

                                                Pracuję...